Ostrzenie krawędzi bocznej przy zachowaniu kąta lub jego zmiana na 89', 88' lub 87':
- - wygładzanie krawędzi po obróbce (dyskiem o drobnej strukturze);
- - utwardzenie powierzchni krawędzi bocznej;
- - wyprowadzenie ciągłości krawędzi (usunięcie wszelkich zafalowań, zmian kąta, powstających na maszynach manualnych oraz szczególnie przy ostrzęniu ręcznym);
- - uzyskanie idealnego "stożka" krawędzi.
Podnoszenie krawędzi dolnej przy zachowaniu kąta lub jego zmiana od 0,5-1,0':
- - podcięcie krawędzi w stosunku do powierzchni ślizgu, dzięki temu krawędź jest lekko uniesiona i nie zahacza o podłoże stoku. Szczególnie ważne dla krawędzi zewnętrznych przy płaskich ślizgowych skrętach;
- - wyprowadzenie ciągłości krawędzi;
- - wygładzenie krawędzi;
- - utwardzenie;
- - uzyskanie idealnego "stożka" krawędzi.
- wydłużenie czasu ostrości krawędzi
Podnoszenie krawędzi dolnej powoduje, że deska (narta) nie zahacza krawędzią zewnętrzną skrętu o śnieg. Szczególnie ważne przy skrętach ślizgowych na płaskim stoku.
Taka geometria krawędzi przyszła jak zwykle z jazdy sportowej.
Obie usługi zaleca się zarówno początkującym jak i zaawansowanym Rider'om. Usługi te wykonuje się jako wykończenie krawędzi po wcześniejszym przygotowaniu w "małym, full lub extra serwisie".